Thursday, October 23, 2008

Honey..

Ahaha..

bukan that 'honey' okk..
ni real honey okk..

bkn ape..dua tiga harini..aku makan banyak weh..serius..
aku xtau la sebab ape kan..tp past few days i started to take honey as my daily routine..
ini yg warna cerah sket...bkn yg gelap tu..mmg favouritela..sweeeeet sgt..xmcm yg kat supermarket tu..da tambah gula bagai..haha.

and aku xtau btol ke tak..tp aku rase..my growing appetite is due to the honey intake...
haha..ade pnah bace gak yg madu leh buat kan kite makin berselera..
so...mungkin ade btolnye..tak kesah pon kalo berat increase sket..hahha..

pas tu..skang ni pagi2 je teringin nk makan telur separuh masak..aii..takkan ni sbb madu tu jugak.haha.sape tak makan telur half-cooked memang rugi..despite its look, it tastes unbelievably great.aku suka makan dgn kicap manis..ala kicap cap kipas udang tu.ahaha

apepon..madu ori mmg bessshh..aku makan begitu sahaja tanpa campur ape2 so far..
sbb bes sgt.haha..i ade ckp dgn my Locx aritu yg nnt kat umah kna ade honey..sbb it's really good for health...then die kate xkesah..coz die makan je mcm2..sume pon bole masukk..ahahaha.
laki nye perut.besela.haha

oh ni tetibe nak ubah topik jap...my Locx kate ayat i kat blog kalo tulis in BM tunggang langgang.kalo BI lagi proper..wahahaha..sungguh jujur dan ikhlas..
xpe..kritikan membina.haha.aku lagi suka santai2 sebenarnya..haii canela nak memartabatkan BM kalo ramai cam aku ni (memartabatkan tu pinjam from myLocx..ahaha.)

okla.xde idea da...i've some interesting info to share below=)..

Nabi Muhammad SAW bersabda:"Barangsiapa minum madu setiap bulan dengan niat melakukan nasehat Al-Qur'an,maka Allah SWT akan menyembuhkannya dari 77 penyakit".

"Barangsiapa ingin memiliki hafalan yang kuat hendaklah dia meminum madu".

"Sebaik-baik minuman ialah madu karena dia dapat mengkonsentrasikan hati dan menghilangkan dingin yang ada di dalam dada".

"Allah SWt telah meletakan berkah di dalam madu dan menjadikannya sebagai obat dari rasa nyeri, dan madu telah didoakan oleh 70 Nabi".

Dari Imam Ali a.s. beliau bersabda:"Madu adalah obat dari segala penyakit,tiada penyakit di dalamnya, ia dapat menghilangkan lendir dan membersihkan hati".

Dari Imam Ja'far Ash-Shadiq a.s., beliau bersabda:"Rasul saw sangat menyenangi madu".

Dari Imam Ja'far Ash-Shadiq a.s., beliau bersabda:"Biasakanlah dirimu memperoleh dua obat yaitu meminum madu dan membaca Al-Quran".

1 comment:

Anonymous said...

hehe....btul la org tua2 kata....kalo lately suka bnda2 manis tu...mmg petanda dah kena kawin la tu.....effa....mana kad aku?