Tuesday, October 28, 2008

Pejabat Imigresen

Hmm..today ade 1 benda aku da settle:

Make a passport.

After searching the nearest immigration office to Sg. Besar in the internet...i have finally found Teluk Intan Immigration Office.
Wohoo..around 30-40 minutes from my home.

So aku pun pi la dgn abah. Aku drive masa pergi. (setelah almost 2months tak bawa)..Okla..awal2 je rasa kekok sikit. Tapi time nak cari pejabat tu kat mane..my dad la drive. Aku memang lemah bab cari jalan esp tempat tak pernah pegi.haha.Lagipun kan...teluk intan bz gak tuu..jalan pun ada sistem yang memeningkan bagi orang-orang cam aku ni..=p..So biarla ayah aku je kan bawa.

At first..tanya orang and then we explored sendiri la.(even aku tak dela membantu sangat.serius aku lambat seyh)..Tapi tak lama je pusing-pusing da jumpa..To those yang nak pergi pejabat imigresen teluk intan tu cari je bangunan kerajaan persekutuan sebelah mahkamah...belakang pizza hut.haha. Bangunan persekutuan tu ada macam2...jabatan kerja raya la...pendaftaran la..imigresen la...ape lagi la..banyakla.(adakah aku baru tau)haha.

So tadi tak de orang sangat..11.30 datang..1.30 da boleh ambil. Okla kan.

Then sementara tunggu..perut pun mulala berkeroncong kan. Kami pun lunch la..kat mane lagi..pizza hut la.ahaha..sebab aku dalama tak makan creamy carbonara yummy yum..aku add pula lasagna..mak ai..melantak bukan main..tapi aku makan slow2tau..menikmati tu.ahahahahaha.
My dad makan pizza n lasagna aku skali.(very filling die kata)..haha

Em then pergi kutip pasport n headed to home. Oh time balik aku drive la.haha.

Today adik last aku balik skool.Lagi sorang pun da balik.Hai..kebosanan lagi.hehe.

da~

No comments: