Showing posts with label party. Show all posts
Showing posts with label party. Show all posts

Monday, February 14, 2011

sofea at sarah's birthday party

Last Saturday, i ada LDP Training kat skola from 8-12p.m. Penat tau Sabtu pun kena datang. Huhu. We got a few big errands that day. (LDP, meeting house agent, birtday party) So mylocx hantar i pergi skola. Then pukul 12.00p.m he fetched me dengan sofea elok je duduk dlm car seat kat seat depan.kihkih. Selalu kalau ada i car seat tu letak belakang. Then, off to see the agent.

Lepas tengok2 rumah n borak2 ngan agent tu, kitorang pi solat kat surau dekat2 situ. The weather was very hot it's killing me. I yang before tu pakai baju kurung terus tukar baju. (Memang bawak spare sebab ada birthday party to attend.hehe) Then, off we went to Shah Alam.

Hmm..thanx to angah n her husband for inviting us to Sarah's Birthday Party. Location: KFC Extreme Park, Shah Alam.

So we all sampai around 3.30 kot. Sofea slept all the way to Shah Alam. Sampai2 je shy2 n mamai2 gitu. Tapi kejap je. Once she knows what she has to do...dia jadi la lone ranger kat situ. Haha. She enjoys kids company. Tapi bukannya berkawan2 sangat...banyak buat hal sendiri je. Kihkih.

Lepas makan2..ada game for kids. Dgn mommy n daddy nye pun kena main gakla kan?hehe. So comel.

















Mommy menang dapat a few presents including that pencil. Sofea terjatuhkan pencil tu n nak amek balik. But baby tu tak nak lepas. So she let go n main tempat lain. Hehe.

















Ni game ala2 rebut kerusi la tapi bukan kerusi. It's just the parent kena pusing2 sewaktu muzik dimainkan n need to step on the mark atas lantai tu(selotape mark) bila muzik stop. Sofea main ngan daddy tapi tak lama tu dah kalah.=p

















Haa..ni la lone ranger tu. Orang sume makan2 n stay kat parents dia dokla jalan sorang2 at the center tu. Wonder what's in her mind. Hehe

















The birthday girl n mommy. Thanx guyz for the wonderful party.

















Haa..one of the best part. Dancing with Chicky.






















Sofea kena dukung ngan Chicky.






















Ni time nak balik da.Hehe.



Last but not least...enjoy this video=)




Saturday, October 23, 2010

Birthday party (Part 3- The birthday girl)

Si model Brylcream=)


Finally......it's time to share about my little one here.hehe.

On her birthday, sofea tidur nyenyak sgt from 2.00p.m - 3.00p.m. The early guests are coming around 2.30p.m like that. So kenala tunggu si comel mommy ni bangun.Sambil2 tu depa makan2 la dulu kan. Dgn baju gown tula sofea tidur.hehe.


Then, bila dah bangun, mommy bawa sofea out of the room n meet the guests. Sume xsabar nak jumpa anak mommy.AND, to my surprised, this is her reaction...sembamkan muka on my lap n tak berganjak even sikit pun.=p..sampaila daddy amik n dukung barula sofea tgk everybody around.haha.



This photo was taken in the morning. time ni xde guests lagi except wan n atuk sg.besar yg sampai malam sebelumnya.Sofea nye mulut comot makan biscuit.



Ops..she's getting mad sbb we kept putting the hat on her head.haha. Then, mommy pujuk sofea n main bubbles ngan dia.



At first she kindda scared ngn bubbles tu.Tapi kejap je. Tak lama tu sebok dia nak tangkap bubbles tu plak.=p





Muka happy main bubble=)




Sambil2 tu, sofea buat gaya gymnastic dia.ada talent nih.hihi.Gambar nih still in the morning.





This one is so funny. See?Sofea letak kepala ala2manja kat Tok Anjang dia as if it's her daddy.Bila tgk daddy amik gambar dia, she looked up and... oh!Wrong person daa..ape lagi,melalak la sekejap.syian dia.





Then, daddy pun dukung n pujuk2..kasi balloon kat sofea. Kejap je nangis, tu pun slow je suara dia.(memang sofea jarang nangis kuat2).Pastu, barula nak tersengih-sengih si manja tu.Pas je kat daddy gerenti senyap punye.hihi






Sofea ni awal2 je cranky sket kalo ramai orang around her. Dia tak bese ngan large crowd. Tapi bila dah lama2 sket, n ada kids yg main2 ngan dia she'll be fine.Like the photo above, sofea's playing the balloons dgn aunty2 nye.











Muka happy n tak kesah ngan orang daa..haha.





..still playing with the balloons..




..laughing bila orang agah2 dia.hehe.(still in her play gym)






Haa.. bila orang sumer dah balik, malam2 ni la keje sofea. Inspecting all her presents before main buka2 hadiah ngan mommy.hehe.Thank you sumer!Sofea suka sumer hadiah you all.Memang gempak.hihi.







Mana gambar sofea makan kek?hmm..sadly pada hari kejadian, she refused to eat the cake sbb too many people around. So, the other day, bila mommy bagi je...fuh!laju je makan siap tarik2 tangan mommy nak lagi.Mulut pun as usual la kalo makan cake, mestila comot.Tapi COMEL.hihi.




Till we meet again, to be continued............=p

Tuesday, October 19, 2010

Birthday party (Part 1- Decoration)

Hmm..i buat simple deco je.hantam sajalah asal cantik di mato den.haha.
ok i opted for mickey mouse theme.Bukanla yg girly2 n pinky2 coz sofea pun bukan boleh enjoy sgt pun since she's just 1 year-old.So i nak the deco looks cute n babyish la kan.The color mestila bold n attractive.haha.


First of all, this is the cupcakes of the day! 'Sofea turns one!'...so yummylicious n cute!



Mickey balloon as centerpiece.


Feature wall.. (A banner n a few balloons)

Note: Sofea's high chair pun i jadikan prop jugak.haha.



To make it lively, i added some strings..but yg sedihnye xjumpe color lain except BLUE.huhu.So blue it is..

Note: i place the string tinggi2 sket kasi out of reach of small kids.Kalo sofea berdiri pun memang tak sampai.hehe.


1st birthday everyone!




Mickey blow-out (party favors utk budak2 kecik tuh.)



A cute hat with mouse ear design.

Note: It's a battle nak kasi sofea pakai even sekejap. So kena prepare ambil gambar awal2 before the guests are coming..=p


Sofea's photos..


And of course, the BALLOONS! Sofea loves em..


Note: i also prepare balloons with sticks but always keep an eye on her.takut jadi apa2 plak kan.



To be continued.............